توصیه هایی درباره ی راه اندازی emWin برای تازه کارها

ایجاد کد QR با emwin
فوریه 8, 2017
ابزارک ها(ویجت ها) در emwin
فوریه 14, 2017

راه اندازی emWin برای تازه کارها به نظر خیلی مشکل است . اما با در نظر گرفتن مواردی میتوان این مشکلات را به حداقل رساند .

دوستانی که با emWin تازه شروع بکار کردند و یا میخوان شروع کنن یه سری نکات رو باید در نظر بگیرند تا اینکه دلسرد نشن و بدون مشکلات زیاد وارد راه اندازی emWin بشن ، اون نکات از نظر من بدین صورت هستش که در زیر اومده

نکات قبل از راه اندازی emWin .

  • نکته ۱

    یکی از مهمترین قسمت راه اندازی emWin  راه اندازی نمایشگر می باشد.

    برای اینکه در طول راه اندازی EmWin در رابطه با نمایشگر به مشکل نخورید توصیه می شود تا ال سی دی را به صورت مجزا و به طور مستقل راه اندازی کنید.

    این نکته به شما کمک می کند تا در میان انبوه مشکلات راه اندازی emwin راه اندازی ال سی دی نیز به آن افزوده نشود.

  • نکته ۲

    راه اندازی تاچ هم جزو مشکلات اکثر کاربران با این رابط گرافیکی می باشد.

    ابتدا تاچ اسکرین را هم بایستی به طور مجزا توانسته باشیم راه اندازی کنیم و سپس آنرا به به پروژه ی emwin اضافه می کنیم.

    در صورتی که بخواهید آنرا در حین کار با emwin به پروژه اضافه کنید پیچیده می شود . چرا که در صورت عدم کارکرد تاچ اسکرین سخت است که متوجه شد ایراد از کد های راه اندازی تاچ و یا از توابع و تنظیمات رابط گرافیکی emwin می باشد.

    البته این به اندازه ی نکته ی اول مهم نیست.

  • نکته ۳

    سعی کنید به یوزر منوالی که از نسخه ی emwin دارید یه سر بزنید.
    در هر ورژن یه سری تابع حذف یا اضافه میشه. البته خیلی خیلی کم مورد حذفی بوده.

    اگه بتونید مرورش هم کنید که دیگه عالی میشه.

  • نکته ۴

    تلاش کنید ابتدا کلیات راه اندازی رو یاد بگیرید و یه پروژه پیدا کنید که با بردتون همخونی داره و طبق اون پیش برید و بعد از کمی کار وارد جزییات بشید.
    اگه از اول بخواهید وارد جزییات بشید با گستردگی زیاد emwin مواجه میشید ، که احتمال زیاد گیج کننده باشه و شما رو برای راه اندازی و یادگیری emwin دلسرد کنه.

حسین
حسین
من 28 سال سن دارم و رشته ی تحصیلی ام مهندسی برق قدرت بوده علاوه بر برق علاقمند به دنیای الکترونیک ، برنامه نویسی و طراحی وب هستم . این سایت رو برای آموزش رابط گرافیکی emWin راه اندازی کردم که بدون کمک شما جلو رفتن غیر ممکنه پس اگه آموزش یا مطالب مرتبطی دارید برام ایمیل کنید تا به اسم خودتون توی سایت منتشر بشه. hosseintomari@gmail.com
اشتراک
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
l.kashefee

ممنون از مطالب مفیدتون.
کاش یه راهنمایی هم میکردید که در صورتی که تاچ رو بصورت مجزا راه اندازی کرده باشیم، چطور باید خروجی های اون رو به emwin ارسال کنیم. من الان تاچ السیدیم رو راه اندازی کردم، ولی نتونستم مقادیر x و y رو به emwin بفرستم. مثلا یه باتن ایجاد کردم، ولی نمیتونم براش تعریف کنم که مثلا فشرده شده، چون ارتباطی بین تاچ و باتنم وجود نداره.

2
0
برای بهبود مطالب، لطفاً نظر بدهید.x