مقدمه رابط گرافیکی emwin

قابلیت های emwin
فوریه 29, 2016

هدف از ساخت این سایت آموزش emwin برای کلیه ی عزیزانی که میخواهند با یک رابط گرافیکی خوب برای پروژه های خود استفاده کنند، می باشد
در ادامه به توضیح emwin و معرفی آن میپردازیم :

emwin یک کتابخانه برای طراحی منوی گرافیکی است که به کمک توابع متعدد و قدرتمند خود طراح را قادر به خلق یک رابط گرافیکی جذاب و کاربر پسند میکند. emwin علاوه بر دارا بودن توابع بهینه طراحی رابط گرافیکی، امکانات خاص دیگری مانند، پخش فیلم، شبکه VNC و … را دارا می باشد.

emwin رابط گرافیکی
با اقبالی که امروزه برای طراحی منوهای گرافیکی در صنایع مختلف تجاری و صنعتی در کشور ما به وجود آمده است، میتوان emwin را یک برگ برنده برای طراحان رابط های گرافیکی دانست و خبر خوب اینست که شرکت سازنده این کتابخانه SEGGER نیز به طور منظم به امکانات emwin می افزاید.

رابط گرافیکی emwin

emwin کتابخانه طراحی رابط های کاربری گرافیکی با توابع پیشرفته و بهینه شده میباشد و از آنجا که میتواند امکان طراحی یک GUI جذاب و پرفروش را به کاربر بدهد میتوان گفت که emwin انقلابی در رابط های گرافیکی ایجاد کرده است. توابع متعدد و متنوع emwin طراحی یک گرافیک بسیار سنگین را در زمانی کوتاه و به سادگی تمام فراهم میکند. emwin توسط شرکت segger معرفی و ساخته شده و امروزه علاوه بر شرکت تولید کننده، شرکت های مطرحی همچون Philips و ST نیز حمایت کننده این محصول شده اند. بدین جهت بدیهی است که پیشبرد و ارتقاع این کتابخانه با سرعت زیادی انجام پذیرد، که این امر مژده بسیار خوشحال کننده ای برای کاربران و طراحان emwin است. این کتابخانه برای ساخت جلوه های گرافیکی مختلف بهینه شده است و عملکرد بدون وقفه و بسیار قدرتمندی را روی سخت افزارهای مبتنی بر میکروکنترلر نشان میدهد.

رابط گرافیکی emwin

ترکیبات رنگی آلفا (AlfaBlending) یکی از ابزارهای ایجاد افکت های رنگی خیره کننده است که امکان اجرای ایده های خلاقانه ای را به طراح واسط گرافیکی می دهد. به بیان ساده تر ترکیبات رنگی آلفا در emwin ترکیب دو رنگ است که به واسطه آن جلوه های گرافیکی شگفت انگیزی ایجاد میشود و به طراح رابط کاربری گرافیکی (GUI) امکانات فراوانی را هدیه میکند. Emwin بهینه شده برای اجرای توابع تصویری است و امکان نمایش سریع رنگ های متوالی را بدون کم شدن سرعت روی انواع LCDها را میدهد.

یکی از کاربردهای این ابزار نورپردازی است. نورپردازی میتواند جلوه خاصی به طرح شما ببخشد و صفحات گرافیکی شما را از سایر صفحات طراحی شده متمایز کند. از این رو اگر تصور میکنید در طرح گرافیکی خود جایی چیزی خالی است، توابع ترکیبات رنگی آلفا میتواند آن ابزار از قلم افتاده باشد.
غالباً طراحان منوهای گرافیکی توجه کمتری به توابع ترکیب رنگ در Emwin میکند در صورتی که تجمیع ابزارهای منو و توابع رنگی، میتواند یک رابط گرافیکی جذاب تولید کند. از توابع ترکیب رنگی میتوان در طراحی یک screen saver، عکس پس زمینه و یا حتی برای نورپردازی قسمت های مختلف طرح استفاده کرد.

وب سایت سازنده ی emwin : وب سایت سگر (سازنده ی emwin)

متن پست توسط وب سایت ntaco.ir

ویدیوی زیر جزئی از امکانات گرافیکی emwin را به نمایش میگذارد :

حسین
حسین
من 28 سال سن دارم و رشته ی تحصیلی ام مهندسی برق قدرت بوده علاوه بر برق علاقمند به دنیای الکترونیک ، برنامه نویسی و طراحی وب هستم . این سایت رو برای آموزش رابط گرافیکی emWin راه اندازی کردم که بدون کمک شما جلو رفتن غیر ممکنه پس اگه آموزش یا مطالب مرتبطی دارید برام ایمیل کنید تا به اسم خودتون توی سایت منتشر بشه. hosseintomari@gmail.com
اشتراک
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
برای بهبود مطالب، لطفاً نظر بدهید.x